Een verhaal als artikel of film laten maken

Een krachtig verhaal geeft je inzichten. Het raakt je, inspireert je. Verhalen brengen mensen in beweging. Je kunt verhalen in woord en/of beeld op talloze manieren inzetten in je organisatie.

Om maar eens een paar voorbeelden te geven:

Empowerment-verhaal of rolmodellen

Denk bijvoorbeeld aan het verhaal van iemand die obstakels overwint en zijn/haar eigen kracht ontdekt, waardoor anderen worden geïnspireerd om hun eigen pad te volgen. 

Verhalen van verandering binnen organisaties

Bijvoorbeeld het traject van jouw bedrijf bij het streven naar diversiteit en inclusie, met successen en uitdagingen onderweg.

Ervaringsverhalen

Bijvoorbeeld een documentaire die de persoonlijke reis volgt van iemand die worstelt met zijn of haar identiteit en hoe deze reis anderen kan inspireren.

Leerzame falen-verhalen of fuck up-stories

Een bedrijf deelt bijvoorbeeld hoe een eerdere poging tot diversiteitswerving niet het gewenste resultaat gaf, maar hoe ze deze ervaring gebruikten om het effectiever aan te pakken over.

En zo zijn er nog veel meer genres en voorbeelden te noemen. Maar hoe pakken we dat aan? Dat begint met het bepalen van het doel en de doelgroep.

Met welk doel wil je je verhaal inzetten?

Wil je verhalen inzetten in je directieoverleg om je strategie te ontwikkelen? Of om te gebruiken voor trainingen en workshops? Wil je er je personeel of klanten mee inspireren?

Wil je laten zien waar je trots op bent? Jouw bewezen oplossingen illustreren? Of wil je misschien een fictief verhaal vertellen om een utopisch beeld te scheten?

Welk moment, welke vorm en welk platform kies je voor je verhaal?

Je kunt verhalen gebruiken in vele vormen en verschillende fasen van trajecten binnen organisaties. Zet je een mooi interview op intranet? Een blog op LinkedIn? Of maak je een documentaire om te delen op een bijeenkomst van de branche? Ik overleg graag met jou welk soort verhalen passend zijn om in te zetten in jouw organisatie op welk moment, in welke vorm en op welk platform.

Wat kost dat?

Wat kost een film? Dat is een vraag die ik vaak krijg. Het juiste antwoord is grofweg tussen de 300 en de 50.000 euro. Een offerte voor tekst of video, maak ik altijd op maat, maar ik kan je wel wat prijsindicaties geven.

"Het is heel fijn samenwerken met Emily May. Ze is flexibel, denkt van tevoren en op locatie proactief mee, en werkt zelfstandig. We zijn erg tevreden over de video's die ze van onze bijeenkomst heeft gemaakt. Die zijn speels en geven een goede sfeerimpressie. In bepaalde settings is het prettig dat zij niet met een grote camera filmt, maar met een iPhone. Het resultaat heeft me positief verrast."

Nadine Huiskes
Communicatieadviseur Stichting Ondersteuning Pleeggezin