Een doelgericht plan
Misschien heb je al een website, maak je gebruik van social media of flyers of stuur je persberichten uit. Als je voor een organisatie werkt, is er misschien zelfs al een uitgebreide communicatiestrategie. Je wilt dat de middelen die je inzet om met jouw doelgroep te communiceren, hun doel treffen. Ze moeten elkaar versterken en tot het beste resultaat leiden. Daarom is het belangrijk een plan te maken.
Mijn werkwijze
Ik luister naar jouw eigen verhaal en stel vragen: wie ben je, wat zijn jouw drijfveren, wat is de missie en visie van je organisatie en wie wil je bereiken met jouw onderneming, jouw product of dienst? Maar evenzo belangrijk: weet jij wie je klanten zijn? Welke vragen en welke behoeften ze nou echt hebben? Met welk doel wil je communiceren? Wil je laten weten dat je bestaat, of wil je de aandacht vestigen op een nieuw product of een nieuwe dienst?
Mijn bijdrage aan jouw actieplan
Dit soort vragen passeren de revue bij het opstellen van een plan. Een plan dat niet in beton is gegoten, maar dat we gaandeweg kunnen aanpassen en bijstellen. We beschrijven welke middelen we gaan inzetten, welke acties jij zelf of je medewerkers kunnen uitvoeren en wat je kunt uitbesteden. Mijn bijdrage bestaat uit het maken van een contentstrategie, inrichten van je social mediakanalen, het schrijven van passende teksten of het maken van een video. Of een combinatie van tekst, foto en film. Digitale media maken dat allemaal mogelijk.
“Emily May is a very creative, social and professional communication advisor. She can really see people and create an effective approach. When I work with Emily May there is laughter, she asks the right questions, she takes the lead with great initiatives and she creates a solid long-term vision. I can totally recommend working with Emily May ’t Hoen!”