Dochter Mayke en moeder Alice schreven een boek waarin zij hun relatie onder de loep nemen en intieme gesprekken voeren over vrouwzijn, relaties en seksualiteit. Wat vond ik het leuk dat ik gevraagd werd om hun boektrailer te maken! Eerder had ik voor Mayke al een bedrijfsvideo gemaakt en die samenwerking was goed bevallen. Zo’n trailer is weer een hele andere tak van sport.
Chromokey
Samen bedachten we al snel hoe we het wilden gaan doen. Het plan voor de boektrailer behelsde echter een techniek voor video die ik nog niet eerder had toegepast. Het gebruiken van een chromokey, ook wel genoemd een ‘groen scherm’. Deze techniek maakt het mogelijk om na het filmen in de montage ieder gewenste achtergond achter de personen te ‘projecteren’. In dit geval ‘Ibiza’, waar het verhaal zich afspeelt. Ik zeg je eerlijk… Ik ben even aan het worstelen geweest met de goede positionering en juiste belichting. Maar… al doende leert men. En ik ben best trots op het resultaat. Niet in de laatste plaats door de muzikaliteit en de fotogenialiteit van Mayke en Alice.
Adverteren
Als je dan een leuke boektrailer hebt gemaakt en het boek in de winkel ligt, dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen ervan weten. Via Facebook- en Instagram-advertising kon ik de juiste doelgroep selecteren om de video aan te ’targeten’. Dat wil zeggen dat de advertentie met de videopromo getoond wordt aan de mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn, op basis van leeftijd, geslacht, plaats en interesses.
Boektrailer kijken en boek bestellen
Zie jij een dezer dagen de trailer op je tijdlijn als ‘sponsored video’ voorbij komen? Dan ben je waarschijnlijk een vrouw vanaf 35 jaar, woon je in Nederland en ben je geïnteresseerd in thema’s als relaties, zelfbewustzijn en liefde. Ben je dat niet? Bekijk ‘m dan hieronder. En bestel ‘m alsnog dat boek!
Wil jij ook een video maken? Kijk dan op mijn pagina ‘Oprechte video’s’ om te zien wat ik voor je kan betekenen.
Geef een reactie